Sınıf öğretmeni Gökhan Yücel ise,
sorunun ilköğretimdeki yanlış yöntemlerden kaynaklandığını düşünüyor. Yücel, matematik
korkusunun Türk ekolü olarak tanımladığı “dokunarak matematik” eğitim modeliyle çözülebileceğini
iddia ediyor. İlkokul 1-2-3 ve 4 öğrencilerine temel matematik bilgilerini, geliştirdiği ders araçlarıyla
öğretiyor. Çünkü Yücel’e göre anaokulundan 4. sınıfa kadar çocukların matematik işlemlerini dokunarak
yani işlemleri kendi elleriyle yaparak öğrenmesi gerekiyor: “Bu yaş grubu somut algılama dönemindedir.
Bizim tahtaya yazıp anlattıklarımızı algılamakta zorlanıyorlar; önceden, anlattığım konuyu sınıfta 56 çocuk
anlarken, şimdi hepsi anlıyor. Çünkü çocuk zihninde somutlaştırabiliyor.” |