KARİKATÜR

DÜNYASI

 
 

12 yıllık sınıf öğretmeni Gökhan Yücel, ülkemiz insanının matematiği sevmeme

ve öğrenememe sorununa çözüm geliştirdi.

“Dokunarak matematik” adını verdiği öğretme yöntemiyle ilköğretim öğrencileri toplamayı

çıkarmayı çarçabuk öğreniyor, 8-9 basamaklı sayıları okuyabiliyor, ondalık sayıları, kesirleri,

basamakları kolaylıkla anlayabiliyor. Yani matematik korkulu rüya olmaktan çıkıyor. Yücel,

bu yöntemle üniversite sınavında daha yüksek oranda matematik çözülebileceğini iddia ediyor.

Üniversite sınavına girenlerin yüzde 58’i hiç matematik sorusu işaretlemiyor. Uzmanlar bu inanılması

zor sonucu lisede matematik derslerinin doğru öğretilmemesine bağlıyor.

Sınıf öğretmeni Gökhan Yücel ise,

sorunun ilköğretimdeki yanlış yöntemlerden kaynaklandığını düşünüyor. Yücel, matematik

korkusunun Türk ekolü olarak tanımladığı “dokunarak matematik” eğitim modeliyle çözülebileceğini

iddia ediyor. İlkokul 1-2-3 ve 4 öğrencilerine temel matematik bilgilerini, geliştirdiği ders araçlarıyla

öğretiyor. Çünkü Yücel’e göre anaokulundan 4. sınıfa kadar çocukların matematik işlemlerini dokunarak

yani işlemleri kendi elleriyle yaparak öğrenmesi gerekiyor: “Bu yaş grubu somut algılama dönemindedir.

Bizim tahtaya yazıp anlattıklarımızı algılamakta zorlanıyorlar; önceden, anlattığım konuyu sınıfta 5–6 çocuk

anlarken, şimdi hepsi anlıyor. Çünkü çocuk zihninde somutlaştırabiliyor.”