Müşteri çekebilmek için, tavsiye yoluyla iş yapmak en düşük maliyetli ve en güvenilir yoldur. Ayrıca mevcut olan en iyi ve en ucuz pazarlama aracıdır. Bu bağlamda müşteri ilişkileri yönetimi büyük önem kazanmaktadır. Aşağıda, tavsiye kanalıyla edindiğiniz işleri artırmaya yönelik bazı tavsiyeler bulacaksınız:
• Mevcut müşterilerinize iyi hizmet verin.
Müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak sizin elinizde. Onlara yüksek kaliteli hizmet sunun ve çok fazla değer verin.
• Müşterilerden düzenli aralıklarla geri bildirim alın.
Şirketinizden ve aldıkları hizmetten memnun olup olmadıklarını sorun. Eğer nasıl ilerletebileceğinize dair herhangi bir öneri alırsanız, derhal harekete geçin. Müşteriler, onları dinlediğiniz zaman takdir edildiklerini ve kendilerine değer verildiğini düşünürler.
• Sizi başkalarına tavsiye eden müşterileri ödüllendirin.
Bir kuaför yeni müşterilerine ve bu müşterilere sizi tavsiye eden müşterilere ücretsiz hizmet sunabilir. Yeni müşteri mutlu olur ve tavsiyede bulunan müşteri emeğinin karşılığını aldığını hisseder.
• Çevrenizde işinizi tamamlayıcı bir işle uğraşan ortak bulun.
Bir jimnastik salonu, yakınındaki sağlıklı beslenme dükkanının broşürlerini dağıtabilir ve sağlıklı beslenme dükkanı da jimnastik salonundan indirimli üyelik teklifinde bulunabilir. Böylece her iki iş yeri de kazanmış olur.
• Yerel iş derneklerinde çevrenizi genişletin.
Ticaret Odaları ve benzer organizasyonlar, yeni insanlarla tanışmak ve kişisel ve mesleki bağlantı kurmak için mükemmel yerlerdir.
• Müşterilerinizle düzenli olarak iletişim kurun.
Kartpostallar, haber bültenleri veya e-posta ile ilgili tüyoları kullanın. Müşterileri, sizi arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye etmeleri yönünde teşvik edin. Bir kuru temizleme dükkanı, giysilerin saklanma için hazırlanmasına, kışlık giysilerin uygun şekilde saklanmasına ve giysilerin nasıl korunabileceğine yönelik mevsimsel tüyolar gönderebilir. İki broşür gönderin; birisi müşteriniz ve diğeri de müşterinizin bir arkadaşı ya da aile üyesi için.